فن / الفجر

الإعلامية أميرة عبد العظيم: كان حلمي أكون مضيفة طيران.. وهذا سبب عدم شراء عمر الشريف سيارة

كشفت الإعلامية أميرة عبد العظيم، عن بدايتها في الإذاعة والتليفزيون، بجانب الكشف تفاصيل لقائها مع النجم العالمي عمر الشريف.

 

تصريحات أميرة عبد العظيم 

 

وقالت أميرة عبد العظيم، في حوارها مع الإعلامية إنجي هشام، في برنامج "المنسي"، المذاع عبر شاشة قناة "هي": أنا كنت مضيفة طيران وده كان حلمي، واشتغلت 8 سنين، وبعدين سيبته لأنها شغلانة صعبة جدًا ومرهقة ومالهاش مواعيد وأنا بدأت يكون عندي أسرة وكان هيبقى على حساب البيت، وكان صعب أغير شغلي ولكن والدي الله يرحمه كان بيحلم إني أكون مذيعة، وكانوا طالبين مذيعات في ماسبيرو قولت أجرب وامتحنوني ولجان صعبة جدًا، وحققت لوالدي الحاجة اللي بيحبها وكان حابب أكون مقدمة نشرة أخبار.

 

وتابعت: واتجهت لبرامج المنوعات والشغل في التليفزيون صعب جدًا ولا يختلف عن الطيران، وأنا أصلًا مبحبش الشغل المرتبط بالمواعيد فالحمد لله شغلانة الطيران والتليفزيون مش مقيديين، وكل شغلانة ليها ضريبة.

أما عن تفاصيل حوارها مع الفنان عمر الشريف، فعلقت أميرة عبد العظيم: أصعب حوار في حياتي كان مع عمر الشريف، لأنه كان حاطط شرط وهو أنه بينام الساعة 10 وإحنا بنطلع هواء من الساعة 12 لـ 2، قالي اعملوا برنامجكم بدري شوية، وهو الفنان الوحيد اللي عملت له استثناء وسجلت له وذيعت الحلقة، هو كان الصعب الممتنع ولكن كان لطيف جدًا في الحوار بتاعه.

 

وأضافت: النجم العالمي ده كان بسيط جدًا ومكنش عنده عربية، كان بيركب تاكسي، قالي أنا بحب أركب جمب السواق واتفرج على الشوار ويحكيلي على أكله الطعمية والفول دي متعتي، وعلشان كده مكنش بيحب يجيب عربية، كان إنسان جميل بشكل غير عادي.

 

المنسي 

 

وبرنامج المنسي، من تقديم الإعلامية إنجي هشام على شاشة قنا هي، ويُعرض يومي الخميس والجمعة من كل أسبوع في تمام الساعة الحادية عشر مساءا، ويحل عدد من نجوم الفن ضيوفًا على برنامج المنسي، للحديث عن بدياتهم وتفاصيل مشوارهم وتفاصيل التحديات التي واجهتهم على مدار مشوارهم الفني.

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة الفجر ولا يعبر عن وجهة نظر منقول وانما تم نقله بمحتواه كما هو من الفجر ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

قد تقرأ أيضا